Silnik n47d20

autopacz logo
preferowany język
polska flaga
Przejdź do treści

Silnik n47d20

Autopacz
Opublikowane według Adrian Bernekier w Autopacz · niedziela 12 Lut 2023
Tags: silnikn47d20
Silnik BMW N47D20
jest czterocylindrowym, turbodołądowanym silnikiem napędową produkowanym przez BMW w latach 2006-2017. Został zastosowany w wielu modelach BMW, takich jak 1-seria, 3-seria, X1 i X3.

Ogólnie rzecz biorąc, silnik N47D20 jest uważany za trwały i niezawodny, ale jego wady obejmują skłonność do usterkowości w niektórych krytycznych komponentach, takich jak łańcuch rozrządu i systemu common rail. Te problemy mogą prowadzić do kosztownych napraw, a niektórzy właściciele skarżą się na ich częstotliwość.

Poza tym silnik N47D20 jest uważany za dobrze wyważony, oferując dobrą moc i elastyczność, co przekłada się na przyjemne i dynamiczne wrażenia z jazdy. Wydajność paliwowa jest również dobra, a emisje spalin są niskie.
Ostatecznie, wiele zależy od konkretnego egzemplarza i jego historii serwisowej. Jeśli chcesz kupić samochód z silnikiem N47D20, zalecam dokładne sprawdzenie jego stanu technicznego i historii serwisowej, aby upewnić się, że nie jest on zubożony przez usterki.

Silniki pierwszej generacji n47d20A i n47d20C są ze sobą zamienne.
Podobno silnik pierwszej generacji n47d20C został poprawiony pod względem pękających bloków silnika oraz poprawiono w nim łańcuch rozrządu ( zastosowano lepsze tworzywa ) w porównaniu do wersji n47d20A. Pierwsza generacja silnika wyspępowała:

  • 318 d (N47 D20 A N47 D20 C) 1995ccm 143KM/105kW 2007/09-2012/06
  • 320 d (N47 D20 A N47 D20 C) 1995ccm 177KM/130kW 2007/02-2010/12

Silniki pierwszej generacji n47d20A oraz n47d20C z powyższej listy są ze sobą zamienne. Różnica między wersją 143 km a 177 km jest w układzie wtryskowym. W wersji 177 km zastosowano wtryski piezoelektryczne

  • Wtryski 318 d (N47 D20 A N47 D20 C) 1995ccm 143KM/105kW 2007/09-2012/06
obraz 1

  • Wtryski 320 d (N47 D20 A N47 D20 C) 1995ccm 177KM/130kW 2007/02-2010/12
obraz 2obraz 7
Silniki N47D20C pierwszej generacji (143 km, 177 km ) z silnikami o tym samym oznaczeniu N47D20C drugiej generacji ( 184 km ) nie są ze sobą zamienne.

  • 320  (N47 D20 C) 1995ccm 184KM/135kW 2012/08-2015/06
Podstawowe róznieć:

   N47D20C pierwszej generacji                                                   N47d20C drugiej generacji
- inna podstawa filtra oleju w bloku silnika
obraz 1obraz 2

- inne rozwiązanie EGR
- inna głowica oraz dolot ( budowa, wałki itd)
obraz 3


Czy można zamienić silnik n47 4x4 Xdrive z silnikiem n47 z napędem na tył?
Jeżeli chcemy zamienić te same silniki a różnica jest jedynie w napędzie na dwa lub cztery koła, to możemy to zrobić. Silniki różnią się tylko miską olejową. Poniżej zdjęcie silnika z napędem 4x4 Xdrive
obraz 5
W razie awarii silnika n47 w układzie 4x4 możemy wybrać zazwyczaj tańszy silnik z napędem na tył. Zazwyczaj wybór silników Xdrive jest mocno ograniczony a cena ich jest wyższa.

Silniki N47d20C drugiej generacji z silnikami N47D20D (bi - turbo) zazwyczaj można ze sobą zamienić.
Podczas zakupu silnika należy zwrócić uwagę czy silnik N47D20C ma zaślepiony otwór na dodatkowy spływ oleju. Poniżej zdjęcie silnika, który nie ma dodatkowego miejsca na spływ oleju i nie da się go zamienić na wersję z bi-turbo.  
obraz 6



W razie awarii silnika znajdziesz u nas sprawdzoną jednostkę n47d20 w sklepie internetowym.


0
recenzje

Wróć do spisu treści